AtasteofWinter.

En onsdag utöver det vanliga !

Kategori: Allmänt

Igår så följde jag med Emma till Jävre after school. Hon hade planerat att jag skulle rida hennes häst och de lät spännande åsså skulle vi plugga lite Etologi, har prov nästa vecka på en hel kurs :/  efter maten så tog vi på oss heta ridbyxor och nå varma tröjjor och drog till stallet. vi fixade lite och så och sen så var det bara att hoppa upp i sadeln på Emmas stora snygga Plumita.  ojoj, hur ska detta sluta?
vi värmde upp med skritt och de gick finfint, sen så kom Emma på att jag skulle testa på att trava i en cirkel runtom henne, (hon höll fast hästen i en lina) och de gick riktigt bra, jätte duktig häst :) sedan så började hon helt plötsligt att galoppera, yiipiie, de här har jag aldrig testat förr, riktigt roligt. :D  det gick grymt bra och självfötroendet hade klättrat sig ganska högt när jag plötsligt flyger av hästen, lätt som en fjäder och landar med ansiktet i gruset ^^
ojoj, hästen blev lite busig och sparka och böjde huvudet elr nått så jag tappade kontrollen helt, men jag klarade  mig med lite skrapsår och blåmärken.  sen så var de bara att hoppa upp på hästryggen igen.. kändes inte särskilt lockande, men Emma tvingade mig ^^ (var inte särskilt glad på henne då)  skrittade lite till och sen trava och de gick bra. var inte så sugen på att galoppera igen haha  sen red emma och det gick skit bra, fan vilken snygg häst !
när vi komme hem så blev de att duscha och fika. inte hann vi plugga nå etologi, men inte gråter jag för de ;)

   
skillsen dära ^^


soft dag idag, imorse gjorde jag bort ett data prov sedan så drog jag och Emma till stan för att käka lite lunch, hade lång håla, efter det så har vi suttit ute och observerat Alf och Poker.. ja dom var väll lite mer aktiva nu än sist. 

några låt som spelas i mina hörlurar:
Chris Brown - Forever
Akon ft. Kardinal Offishall - Dangerous
Busta Rhymes Ft. Linkin Park - We Made It

ha de bra! // Ida

KOMMENTARER:

  • Emma säger:
    2008-05-22 | 16:48:33
    Bloggadress: http://skoogstroll.blogg.se

    "Det bli inte alltid som man tänkt sig" passar in väldigt bra på gårdagens bravader ^^

    Haha, du kommer tacka mig en vacker dag för att jag tvingade dig, I promise! ;) Men nästa gång ska du få galoppera Azalea så gåre säkert bättre :)

  • Bekhta. säger:
    2008-05-22 | 19:35:04
    Bloggadress: http://gamlabettan.blogg.se

    Va kul å bli avkastad, som värsta action filmen ;) haha ok, skojjar lite nu ^^ vill åxå testa rida, verka fränt... kan bara tänka mig hur det skulle gå för mig o0

  • Miriam säger:
    2008-05-22 | 22:51:51
    Bloggadress: http://blomsterglad.blogg.se

    ditt fusk barn! ja vill också ha sol!!!!

    haha, de låter som ni haft en helt lyckad dag/kväll ;P

  • Bekhta säger:
    2008-05-23 | 10:20:09

    HAhah.. heta kläder ida ;) nya looken ? ;D hästkläder ^^

  • Miriam säger:
    2008-05-23 | 14:19:06
    Bloggadress: http://blomsterglad.blogg.se

    haha, jadu.. ja vet inte^^ får se vad ja känner för :P

  • Bekhta. säger:
    2008-05-24 | 19:05:07

    Jag sov 5 timmar.. jag är hängig och gäspig och trött ^^
    men no ska man orka med GH iaf ;)

  • Miriam säger:
    2008-05-26 | 18:12:28
    Bloggadress: http://blomsterglad.blogg.se

    ja vet ^^ men nu har jag övervunnit(?) min rädsla(?) :P jag följer gärna med dig ut å jogga ^^ bara vädret är fint och du säger till när du vill fara ;)

Kommentera inlägget här: