AtasteofWinter.

SKOTER

Kategori: Allmänt

 Idag var det nog vinterns första och årets sista skotertur. Vi har Niilas kusin Jannis på besök, han bor i södra Sverige så han upplever inte allt för mycket snö så för säkert en, två månader sen när han berättade att han skulle komma upp så planerade vi en skotertur. Vi kunde verkligen inte haft bättre väder! Klar himmel, lilla solen som syns under denna årstid färgade träden gul/rosa och endast några minus grader. Vi var ute och körde en sväng i Vuotner och sen for vi till Niilas jaktlags kojja och fikade varm choklad och varma mackor. Mysigt värre. 
 
 
 
My tyckte det var kul att åka skoterpulka och höll koll på vilka skotrar som passerade fönstret. När vi stannade sa jag där är Jannis och sen när han försvann framför pappa sa hon Jannis borta flera gånger ^^ självklart höll hon koll på sin pappa som passerade lite då och då. 
Vi har ätit raclette till middag, grönsaker, potatis i ugn, ostar, renkött, älgkött och vildsvin. Första gången jag provade vildsvin, å det var gott! Alla var proppmätta när vi var klar. Resten av kvällen har det bara blivit mys.
 
Imorgon jobbar jag 14-18.30. Tog på mig lite extra när jag ändå ska vara ledig vid jul å nyår. Hoppas bara att det kommer folk, kunderna är ju vana  vid att vi stänger fyra. Men alltid finns det jobb 😊 sen är det bara måndag 7-16 och efter det julledigt fram till helgen. Längtar!!
Kommentera inlägget här: