AtasteofWinter.

First week

Kategori: Allmänt

Nu har det gått en vecka av semestern och den har spenderats i Vuotner. Varit väldigt tråkigt väder, regn mest hela tiden så jag, My och Mamma klättrade på väggarna. Blev flera svängar in till arvids för små ärendeen och för att ha något att göra. Torsdag så åkte vi på rävlyans lekland så My fika busa av sig lite. Idag har det vart lite bättre väder så då har vi kunnat vara ute. Veden har det inte hänt så mycket med, Klyven krånglade och sedan när vi fått igång den på traktorn så hann vi bara klyva en halvtimme sen vräkte regnet ned.
Det är som ändå mysigt att vara i Vuotner men ibland så finns det inte så mycket att göra, speciellt när det är dåligt väder.
 
I veckan har det hänt både roliga och väldigt tråkiga saker. Min farbror bestämde sig för att inte köpa skogen med pappa så nu kommer jag och bror bli skogsägare. Vi köper den tillsammans med pappa. Det som är så bra är att det gränsar med pappas andra mark som vi kommer ärva senare. Det tråkiga som hänt som förstört hela veckan är att vi tog beslutet att avliva Silba när det inte var någon som ville/kunde ta henne. I första hand måste vi tänka på My och efter allt som varit så var det tyvärr så det blev. Jag mår inte alls bra över det, Saknar en av mina bästa vänner som alltid varit där. Så fort man tänker på henne som är väldigt ofta så blir man tårögd. Varför? varför? Hon kommer alltid finnas i mitt hjärta. 
Kommentera inlägget här: