AtasteofWinter.

Skuppe

Kategori: Allmänt

Hade tagit ledigt fredag och lördag så vi packade väskorna och släpen och åkte upp till Niilas stuga i Skuppe. När vi kom fram till stugan så gjorde vi upp eld i stugan, åt lunch och sen åkte vi ned till älven och pimplade. Jag hann nästan bara stoppa ned pirken och ligga och titta lite i hålet så får jag se en fisk som kommer till kroken. Hon ville inte riktigt hugga men till sist satt hon och jag var så dra upp en fin harr. På kvällen spelade vi chicago och bara myste.
 
Lördag så mötte vi upp Fia och sen körde vi upp på fjället. På vägen dit så passerade vi en Kallkälla som trycker upp vatten så det blir en stor is pelare. Coolt att se! De var dock inte det bästa vädret så jag höll på frysa ihjäl.  Men när pappa körde fast och jag fick plumsa i djupsnö för att få ner My till dom andra så fick jag värme igen, hjälpte också till att få lös skotern. Alltså det var så sjukt Mycket snö! 
När vi kom till stugan så åt vi middag och tog det lugnt, också hann vi med och spela lite chicago.  
 
Söndag var det kanon väder så vi packade ihop allting i stugan och sen for vi ut med skotrarna. De blev en längre sväng men de var bara härligt att sitta och åka skoter. Blev dock lite orolig för jag trodde Niila var vilse. Till slut kom vi fram till sjön och fick pimpla lite. Sammanlagt fick vi sju fiskar men dom var inte så stora. Så  vi vart utan röding men vi hade i alla fall tur i vädret. 
Så nu har man fått lite färg i ansiktet. Blev ganska sent vi kom hem igår så man hann som inte göra något innan det var dags för sängen. Men egentligen så hade vi gärna stannat några dagar till! 
 
En helt underbar helg helt enkelt! !
Kommentera inlägget här: