AtasteofWinter.

Nasti

Kategori: Allmänt

Är namnet på vår lilla tjej som vi hämtat hem i helgen. Nasti betyder stjärna på samiska. Hon är ett energiknippe som gillar att tugga på saker. Tycker ändå att det går bra och vi jobbar på att göra hon rumsren och att lära känna hon. Det går bra med Illu men hon vill inte leka med Nasti. Tror hon tycker det är lite jobbigt med en valp ^^ ute börjar hon busa men då skäller hon och Nasti blir rädd. Men det är ju faktiskt bara andra dagen så de blir nog bättre. 
 
Vi bytte bort forden mot en mazda pick upp också köpte vi en flak kåpa till den nere i Falkenberg.  Vi åkte torsdag vid kvart i fyra och kom hem lördag vid tre. Vart en intensiv resa med mycket bilkörning. Har aldrig vart så trött på länge! Lördagen var som en fylla och vi bestämde oss för att sova hos Amanda i sthlm. Planen var att sova till 04.00 och sedan börja köra hemåt men vid tolv väktes jag av Nasti som vägrade sova så vid ett gav jag upp och väkte Niila. Packade oss i bilen och jag körde till fyra medans Niila sov och sen fick han köra en bit och jag sova. Så turades vi om hela vägen hem, vi stannade och åt och rastade hunden på några ställen. 
 
Idag är jag hemma med My som har blivit sjuk igen.. nu sover hon som en stock men jag måste försöka få liv i henne så hon kan sova inatt. Tog in hon från vagnen och gav hon välling för hon äter nästan ingen mat och hon slocknade igen i soffan. Mysdag idag!  
 
 
Kommentera inlägget här: