AtasteofWinter.

19 september

Kategori: Allmänt

Förra veckan blev det jobb för hela slanten. Men hann även med en långpromenad tsm med Niila och hundarna. Vi gick väll cirka 1,5 timma och alla var trötta när vi väl var hemma. Vi kanske råkade passera en björn i skogen för det knaka och braka i skogen, kan säga att då fick jag puls! och axså med för jag drog han fort fram ^^ vi såg även några ugglor som var ute och jaga. I fredags drog vi i alla fall till Bergnäs där mor var. Som ni kanske förstår så är vi typ varannan helg i B-näs då jag är ledig. Men det är ju så jävla skönt att vara där! Känns som vi hann en hel del. Lägga ut nät (första gången jag la ut dom själv), "vikka" näten två gånger och vi fick en hel del fisk, abborre, sik, sellak och även en gädda men den slapp som tur var. På lördag eftermiddag drog vi tipp skjutbanan och Niila och pappa slöt på lerduvor och jag och mamma på en älgtavla. Vi var riktigt grymma allihop. Och snart har Illu en hundkoja. Vi hann nästan sätta upp allt stängsel bara en sektion kvar. Sen äre bara att bygga en dörr, Sätta bräder runtom och fixa till hundkojan. Och det härligaste under helgen var Bastun!!!

Ciao.
Kommentera inlägget här: