AtasteofWinter.

söndag

Kategori: Allmänt

Idag så åkte jag och My in och köpte vita tapeter till hennes rum, det var halva priset på afärg. Kanon! Synd bara att man inte har sparat pengar att göra om i vårt sovrum. Börjar vara sjukt less på väggarna! Såg i alla fall en massa fina tapeter. Kanske ska börja spara lite så man kan göra det nån gång. I veckan kom jag fram till att vi ska byta golv när vi väl tapetserar. Just nu är det trä färgat, skulle vilja ha mörkare trä. Jävlart ALLT hundhår syns på golvet just nu så dammsugaren går varm kan jag säga. När vi väl gör om i sovrummet skulle vi passat på att köpa en ny säng, men de får vi nog ta när jag börjar jobba och tjänar lite cash.
Men nu får jag börja tömma My´s rum så vi kan riva bort dom gamla tapeterna. Ska bli kul att äntligen få göra i ordning. Kanske köpa lite mer möbler och prydnader. Men hon kommer nog få sova i vårt rum ett bra tag till, hon vaknar till på morgonen och vill ha tutten och sen somnar om så det underlättar att ha spjälsängen nära vår säng.
 
Har fixat så att jag ska få ta Niilas dagar så snart så kan jag planera resten av mamma ledigheten, blir inte att jobba nått medans jag är mammaledig för det gick inte att lösa.. Men men de är himla skönt att bara vara hemma och mysa. Ska bli skönt att veta hur länge jag kan vara hemma, den här underbara tiden kommer ju ta slut snart, då man vet hur länge det varar så kan man verkligen njuta av det och inte ta det förgivet.
 
Nu har vi äntligen fått grinden på plats, hon är ju så jäkla snabb i gåstolen så ibland hinner man ju inte riktigt med i svängarna. Ibland har hon stått och tittat just vid kanten så då får man springa fram och vrida runt den. Men nu behöver vi inte oroa oss för det längre. Nu ska vi bara se till så hon inte är nära vedspisen.. :)
 
Har gjort en fotobok med bilder på My som hon ska få som hon kan titta i när hon blir äldre och se så söt hon är. Kommer bli kul att se hur den blev.
 
Kommentera inlägget här: