AtasteofWinter.

Jobb, stugan och tårta

Kategori: Allmänt

Har haft kort helg i helgen så jobbade lördag till tre sen fick jag helg. Åkte till dom andra i stugan där dom hade börjat riva för sista gången. My och mamma var ute och plockade blåbär så jag gick dit med hundarna. My vart så glad att se mig! Vi gick ned till sjön och titta, när vi var påväg upp igen fick vi se en örn. Vart lite orolig över Nasti då örnar kan ta renkalvar men som tur var for den över sjön och tog en fisk istället. 
 
Vi åt grillat till middag, när My somnat så bakade jag och mamma Niilas tårta och Niila fixade med extra ljusen på mazdan. 
 
 
Fönstret bytte Niila och pappa på lördagen så i söndags isolerade dom och satte upp panelen. Jag och mamma fixa och dona inne. Jag och My gick en promenad med hundarna i byn. 
 
Söndag kväll när vi kom hem kom farmor Fia. Vi åt tårta och sen så packade vi My med Fia och dom åkte till jokkmokk. Alltid lika jobbigt att låta hon åka men självklart måste hon få egentid med farmor. Det är så konstigt när hon är borta.. verkligen tomt. Nu har Niila åkt på förkylning och jag som tänkte vi ska fixa i Mys rum. Får försöka göra lite själv imorn om han är lika dålig. 
 
 
Kommentera inlägget här: