AtasteofWinter.

2 advent

Kategori: Allmänt

Har haft lång helg, fredag - söndag. Torsdag kväll kom Nadine, Magnus och Nils för att spendera helgen med oss. Så himla mysigt att få mysa med bäbis. Jag längtar bara ännu mer tills vi får träffa vårt lilla knyte. Fredag så bjöd vi på raclette, ett stekbord som man har en massa tillbehör till och steker. Väldigt trevligt och gott! Efter maten for vi på badhuset och badade. Första gången får My. Hon tyckte det var kul men satt som fastklistrad på jag och Niila. Synd att det är så kallt i vattnet bara, hon skakade efter bara en liten stund och sen blev hon lite blå om läpparna så då steg vi upp. På kvällen så såg vi en film och åt lite chips och dipp. 
 
Lördag for Niila, My och jag på jakt efter en skoterhjälm till My som hon ska få av mormor och morfar. Till slut efter några affärer så hittade vi en som passar. Nu vågar hon köra kitty caten själv så då äre bra med hjälm. Iofs är det ju bra å ha i pulkan också ifall man skulle krascha in i en snöhög ^^ lördag kväll bar det gris styckning på schemat. Niila, mamma, pappa och jag var hos oss i tvättstugan och det gick fort och smidigt att göra bort 1,5 gris. Nadine och Magnus tog reda på sin gris hos hans släkting och när dom kom tillbaka så tog jag tag i disken, Niila packade och dom packade. Kändes lite som en söndag.. Niila la sig tidigt för att ta sig upp för jobb vecka. 
Så imorse blev det bara jag och My kvar. Vi har spenderat dagen hos min mamma och bakat pepparkakor, gått en promenad och blivit bjuden på middag. Sen blev det bara hem å lägga My och bara ta de lugnt. 
 
Fick även hjälp av Nadine att plantera om mina blommor i lite nya krukor och fräsha upp dom lite. 
 
I veckan när Niila vart hemma har vi hunnit röja en hel del i huset. Känns så himla skönt när i princip hela huset är storstädat och julen är framtagen. Vi fick ju upp granen i fredags och My hjälpte till att hänga upp kulor.
 
Kommentera inlägget här: