AtasteofWinter.

stugmys

Kategori: Allmänt

Jobbade hela helgen och I söndags när jag slutat så bjöd mor och far på middag, dom hade passat My under dagen och då är de enklast om dom fixar middag. Efter middan for jag och mamma ut och handla mat inför påsk. Nån timma senare när vi var klar var de bara att skynda sig hem och lägga My. Tänkte se farmen men fick vänta tills nio när dom lagt upp det på hemsidan. Bra avslut på farmen!  Men känns lite trist att det är över.. började packa men det kändes lite kaos. Blev att kasta sig i sängen vid halv tolv. My tog lite sovmorgon och vi steg upp vid åtta. Hade bestämt att jag skulle hämta mamma vid nio men insåg ganska snabbt att jag skulle bli lite sen. Stress packade och glömde en del grejer, vid halv tio plockade vi upp henne och gjorde några sista ärenden.  Solen sken så vi åt lunch och sen gick vi ut och njöt av det fina vädret. 
Alltså det är så himla skönt att slippa alla måsten och bara kunna slappna av, det får man verkligen göra när man är i stugan. Självklart har man en del projekt som man vill hinna göra men man känner inte samma stress och måsten som hemma. 
 
Idag har de vart sämre väder så de blev en innedag. Enda gången jag vart ut var en promenad när jag skulle söva My och när jag gick och hämtade vatten och ved. 
Mamma som hoppar på kryckor kan ju inte göra så mycket.  Ibland känns det lite jobbigt att göra typ allt men självklart så måste man ställa upp när mamman är sjuk.  Idag så var hon snäll och sydde en gardin till vår tvättstuga. Alltså när det handlar om att sy så känner jag mig värdelös, nog för att jag tror att jag skulle klara det, har ju ändå gått syslöjd i flera år. Men samtidigt känns det bättre när andra som kan hjälper/gör det åt mig. Antingen så är jag bara lat eller så vill jag inte misslyckas ^^ men ska i alla fall hjälpa till å nåla tyget som vi ska sy till toalett skåpen. 
 
Håller tummarna att solen vill titta fram imorgon så vi kan vara ute och njuta.  Iofs är man väl nöjd så länge de inte snöar, då måste man ju ta sig ut så My får leka lite ute. Vi har vart med pulkan efter grusvägen (gick trööögt) och efter alla skoter spår som håller att gå på. Imorgon så ska jag och My hämta påskris så vi kan pynta också ska jag dra en sväng med damsugaren och skura golven innan resten kommer hit på torsdag. Alltså älskar ledig tid, min dotter och min mor! My är som en solstråle som får oss att skratta hela tiden. Samtidigt är hon grinig som bara den när hon inte får som hon vill. Tror dock att hon kanske har en tand på G, hon har dreglat lite på senaste tiden också stoppar hon handen i munnen typ hela tiden. Har också fått snöra flera tuttar för att hon tuggat sönder dom ^^ Annars så myser vi på som bara den och försöker att pott träna My. Det går väl  lite sådär men lite framsteg har vi haft i alla fall! 
 
Nu på kvällskvisten så vågade hon att åka på elcrossen som hon fick när hon döptes. Sist vi var hit var hon  rädd för den men idag sa jag att vi skulle åka tsm och mormor skulle filma och skicka till Niila så ville hon helt plötsligt.  På slutet så gick jag bara på sidan och gasade åt henne och sen ville hon inte sluta fastän strömmen tog slut. Kul att hon gillar den. 
 
Nä nu är det nog bäst att sova, imorse vaknade My 05.30 på grund av hostan hon har.. hoppas att hon sover längre idag. 
 
Kommentera inlägget här: