AtasteofWinter.

Midsommar

Kategori: vardag

Har haft en toppenhelg i stugan. I torsdags samlades familjen där (förutom Johan som kom på fredag) för midsommarfirande. Torsdag kväll for vi ut på en fisketur och vi fick två abborrar och jag fick veva upp en gädda på 4,8 kg. Så kul! 
 
 
Fredag så gick vi ut för att börja med midsommar stången och då kom Cissi med familj och hjälpte till. Barnen plockade blommor och lekte. 
 
 
Vi åt middag och några timmar senare började folket rulla in och vi spelade traditionella brännbolls matchen. Lika kul varje år! Sen tog vi några matcher i kubb. 
 
Lördag så tog vi det mest lugnt och efter vi ätit grillat till middag så var det dags för not. Har aldrig varit med om det förut så det var kul. Blev endast 5 sellak så inget att hurra över men kul ändå. 
 
 
Söndag så hann Niila och pappa bygga lite och jag och mor städade. Vi hann ha ut mjärden också så när vi kom till Arvidsjaur bjöd mamma panerad abborre med gräddsås och potatis. 
 
Inatt så fick jag världens frossa, hjärtklappning och yrsel. När jag vaknade mådde jag piss. Yrsel, feber, muskelvärk och illamående. Nu på kvällen så har magsjukan slagit till. Fyfan så hemskt det är! Tycker också så synd om My då jag mest bara ligger i soffan och vilar. Håller tummar och tår att jag inte smittar barnen och att jag får sova gott denna natt.
 
 
Kommentera inlägget här: